سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت گیربکس پژو 405 ایساکو و نکات مهم درمورد گیربکس ها

گیربکس ها در واقع مغز متفکر و از مهمترین و اصلی ترین قطعات تمام خودروها می باشند. این قطعه نقش اساسی و کلیدی در کارکرد خودرو ایفا می کند. در واقع وظیفه اصلی گیربکس ها انتقال قدرت از یک منبع چرخنده به بخش های مختلف خودرو و همچنین در تنظیم کننده دور موتور است. از آنجا که گیربکس ها دارای مدل های مختلفی هستند، قیمت های متنوعی نیز دارند. برای نمونه قیمت گیربکس پژو 405 با قیمت گیربکس پژو 207 متفاوت است.

گیربکس سیستمی است که وجود آن برای انتقال قدرت موتور به چرخ ها ضروری است و در واقع یکی از اصلی نرین قطعات در خودرو به شمار می رود. با رشد و پیشرفت صنعت خودروسازی و همچنین رونق آن در بسیاری از زمینه های تولید قطعات، باعث وجود گیربکس های متنوعی در بازار شده است که تشخیص گیربکس باکیفیت نیازمند داشتن اطلاعات بیشتر در مورد این قطعه می باشد. 

قیمت گیربکس پژو 405

گیربکس برای رانندگان یکی از مهمترین تجهیزات فنی خودرو به حساب می آید. گیربکس خودروها دارای انواع مختلفی است که به دو بخش اصلی تقسیم می شود.

انواع گیربکس خودروها

  • گیربکس اتوماتیک خودرو
  • گیربکس دستی خودرو

با روی کار آمدن گیربکس های اتوماتیک رانندگان خودروهایی که گیربکس دستی دارند به این فکر افتادند که گیربکس اتوماتیک را جایگزین گیربکس خودرو خود کنند. این جایگزینی هزینه های بسیاری به دنبال دارد، برای مثال قیمت گیربکس پژو 405 در نوع دستی با قیمت گیربکس پژو 405 در نوع اتوماتیک متفاوت است. طبیعتا قیمت گیربکس پژو 405 اتوماتیک بیشتر از قیمت گیربکس پژو 405 دستی می باشد. گیربکس های اتوماتیک نسب به گیربکس های دستی برتری قابل ملاحظه‌ای دارد و این برتری باعث تفاوت قیمت در این نوع از قطعات شده است. امروزه گیربکس های اتوماتیک طرفدار بیشتری نسبت به گیربکس های دستی دارند و دلیل این میزان مخاطب ایجاد راحتی گیربکس های اتوماتیک هنگام رانندگی برای راننده است.

 

قیمت گیربکس پژو 405 ایساکو

فرق بین گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک

  • عملکرد گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک هر دو یه یک صورت است، اما روش های متفاوتی دارند. روشی که گیربکس اتوماتیک برای تغییر و تعویض دنده دارد متفاوت است. کار اصلی که گیربکس اتوماتیک انجام می دهد این است که به موتور که دامنه سرعت محدودی دارد این امکان را می دهد که سرعت خروجی با دامنه گسترده تری داشته باشد.
  • در خودروهایی که گیربکس اتوماتیک دارند، دیگر تعویض دنده به صورت دستی انجام نمی شود و راننده فقط کافیست حالت دنده را بر روی حالت drive قرار دهد. سپس همه مراحل به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می شود. در نتیجه، رانندگی خودروهای اتوماتیک بسیار راحت و آسان تر می باشد.
  • خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند بر خلاف خودروهایی که گیربکس شان دستی است فاقد کلاچ می باشند.

با توجه به موارد گفته شده در مورد نقش گیربکس در کارکرد خودرو، به ضروری بودن حضور گیربکس در خودرو پی بردیم. گروه تخصصی یدک یار ارائه دهنده خدمات در زمینه لوازم یدکی انواع خودرو می باشد. چنانچه قصد خرید یا اطلاع از قیمت گیربکس پژو 405 یا خودروهای دیگر را دارید می توانید به این سایت مراجعه نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت یدک یار از خدمات گروه متخصص این سایت استفاده کرده و اطلاعات مفیدی در زمینه لوازم یدکی خودرو خود بدست آورید.

منابع:

wikipedia

yadakyar