سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه کار رادیاتور پژو 405 ایساکو

 سیستم خنک کاری معمولا شامل وسایلی است که وظیفه خنک کاری برای حفظ گرمای مناسب موتور را بر عهده دارد. قیمت رادیاتور هر خودرویی متفاوت می باشد. اما می توان گفت سیستم و کارکرد آن در همه خودروها یکسان است. البته درباره قطعات داخلی خودرو همیشه بحث جنس درجه اول و درجه دوم وجود دارد. خودرو 405 ایساکو یکی از ماشین های محبوب است که طرفداران خودش را دارد. قیمت رادیاتور پژو 405 ایساکو هم می توان از طریق سایت های مختلف یا نمایندگی های ایساکو بدست آورد.

 

هنگام راه اندازی موتور دمای قطعات داخلی آن، به سرعت افزایش می ‌یابد. به همین دلیل زمانی که موتور به دمای بالا می‌ رسد باید سیستم خنک کاری یا رادیاتور فعالیتش را شروع کند. باید درجه حرارت متوسط آبی که از رادیاتور عبور می ‌کند حتی الامکان بالا نگه داشته شود تا اختلاف آن با درجه حرارت متوسط زیاد باشد.

گرچه با طراحی درپوش مناسب برای رادیاتور آب داخل تحت فشار است تا دیرتر به نقطه جوش برسد، هوا نیز باید پس از عبور از رادیاتور به اطراف بدنه موتور جریان یابد.

رادیاتور چیست؟

رادیاتور یا سیستم خنک کننده همانطور که از اسمش مشخص است از با? رفتن درجه حرارت موتوری ایجاد ضایعات در اجازی موتور جلوگیری می نما?د. این قطعه معمولا در خودروها استفاده می شود، اما می تواند در انواع موتور دیزل ژنراتور، هواپیما، قطار دیزلی، موتور سیکلت و هر وسیله‌ای که به یک سیستم خنک کننده نیاز داشته باشد استفاده شود. 

 

از لحاظ ظاهری رادیاتور Radiator مخزنی از جنس مس است که با وجود کانال‌ های تعبیه شده در آن، حرارت موجود در آب را انتقال داده و مانع از داغ شدن موتور می شود. اگر دمای موتور بیش از حد زیاد شود و به موقع موتور خنک نشود مشکلات زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • جوش آوردن آب رادیاتور و بیرون ریخته شدن آن

  •  کم شدن آب موتور

  • ایجاد خودسوزی درون موتور

  • کاهش قدرت و کشش موتور

  • تغییر شکل قطعات موتور

  • تاب برداشتن و متوقف شدن قطعات متحرک 

  • ذوب شدن قطعات حساس موتور مانند شمع، سوپاپ ‌ها و ...

  • سوختن و تغییر شکل و خاصیت روغن موتور

البته برعکس این قضیه نیز مشکلاتی به همراه دارد و اگر رادیاتور بیش از حد کار کند و دمای موتور بیش از حد معمول کاهش یابد مشکلاتی مانند افزایش اصطکاک، نرسیدن روغن به قطعات متحرک انتهای مسیر روغن کاری، تقطیر شدن گاز بنزین و کاهش قدرت و کشش موتور به وجود می آیند.

البته قیمت رادیاتور پژو 405 ایساکو ممکن است در منابع مختلف با هم متفاوت باشد. به همین دلیل باید دقت زیادی در خرید این قطعه مهم داشته باشید تا احیانا به مشکلاتی که در قسمت قبل اشاره کردیم بر نخورید. سایت یدک یار یکی از سایت های فعال و معتبر در زمینه قطعات و لوازم یدکی خودرو ها می باشد. در این سایت می توانید از قیمت رادیاتور پژو 405 ایساکو مطلع شده و آن را خریداری کنید. پس اگر در زمینه خودرو فعال هستید پیشنهاد میکنیم حتما به این سایت مراجعه کنید.